Om oss
Zona de Padel är en av de ledande återförsäljarna av paddeltennis online i Spanien, som säljer paddeltennisracketar, paddeltennisskor, utrustning... Förutom att sälja produkter riktade till allmänheten är Zona de Padel också ett digitalt medium som skapar innehåll om padeltennisvärlden och alla nyheter som kommer ut på marknaden. Baserat i Valencia försöker vi ge kunderna de bästa padelprodukterna på marknaden, sedan 2013 har vi en webbutik där vi serverar produkter i alla delar av den spanska geografin, samt säljer i Frankrike, Portugal, Italien, Sverige , Holland, USA, Japan och Österrike.
mer än 300 recensioner på Google
Vårt lag
Vårt arbetslag består av ett tvärvetenskapligt team, alla specialister inom sitt arbetsområde, alltid med ett leende och försöker alltid tillfredsställa kunden. Det här är några av de personer som brukar prata med dig via telefon och e-post.
Början av Zona de Padel
Zona de Padel skapades 2013 av dess direktör Pablo Risueño Garcia, tack vare föreningen av två av hans passioner, elektronisk handel, för vilken han har varit ansvarig för projekt i ett annat företag sedan 2004, och å andra sidan en av hans favoriter sport, paddeltennis, tack vare hans tidigare erfarenhet, i en berömd butikskedja där han skötte paddelavdelningen på 90-talet, uppstod idén, i början av padeltennis i Spanien, en marknad som vid den tiden började sin resa .
Vår historia börjar i en liten lokal på mindre än 30 kvadratmeter, i ett av de mest ödmjuka stadsdelarna i Valencia, vid den tiden fanns det bara en person som betjänade kunder och onlineförsäljningsportalen var ett projekt som höll på att utvecklas, som den första plats hade inga omklädningsrum, där tjänsten var det improviserade omklädningsrummet där kunderna kunde byta om och prova produkterna. Kort därefter växte acceptansen av varumärket och våra produkter snabbt, samarbeten etablerades med de viktigaste nationella och internationella varumärkena, och det var då vårt onlineförsäljningsprojekt kom till spel på ett mycket ödmjukt sätt.
Härifrån förändrades vår historia radikalt, 2015 gjordes varumärket helt om och hela bilden av onlineförsäljningskanalen förnyades, projektet blev mer ambitiöst och vi var tvungna att flytta till en större plats, belägen i en av de mest emblematiska och traditionella stadsdelar i sportens värld flyttade vi till Campanar, till en ny plats med mer än 100 meter utställningsyta och mer än 30 varumärken representerade, där kunden kan när han vill prova och upptäcka alla våra produkter.
Under alla dessa år har Zona de Padel växt stadigt och hoppat över alla hinder som den har stött på på sin väg, 2021 presenteras som den definitiva konsolideringen av varumärket, öppnandet av en butik på mer än 400 kvadratmeter, och expansion av densamma på internationell nivå med ett mycket mer ambitiöst projekt, där huvudmålet är att tillfredsställa kunden i alla deras behov.
Våra värderingar
Vårt uppdrag:
Förbättra hälsan och välbefinnandet för våra kunder genom att sälja padelprodukter med en personlig, unik och exceptionell shoppingupplevelse.
Vår vision:
Skapa en padelgemenskap runt varumärket över hela världen, där värderingar som uppoffring, kamp och motivation för sport förstärks.
pressmeddelande
2014 är Zona de Pádel finalist i lokaltidningen LAS PROVINCIAS awards.
Under 2016 valdes vi till en av de bästa butikerna när det gäller användarupplevelse av Prestashop-communityt.
Du kan för närvarande följa oss på vår YouTube-kanal, som har mer än 20 000 prenumeranter.