Efter försäljning

Returnerar

1

Ange ditt konto


  • Leta reda på beställningen i beställningssektionen på din användarpanel.

  • Klicka på "Return" och välj objektet.

  • Ange orsaken till returen.

  • Välj om vi skickar till vår byrå eller om du skickar det på ditt sätt.

  • Klicka på "Slutför".

2

Förbered ditt paket


  • Förvara hela produkten, med dess originalkartong och tillbehör, i en stadig låda eller den som du fick beställningen i.

  • Skriv ut etiketten och formuläret som vi kommer att ha skickat till dig via e-post, du kommer även att ha dem i returer på ditt kundkonto.

  • Sätt in returformuläret i kartongen och klistra fast etiketten på utsidan. Stäng den sedan med en tätning.

3

Skicka paketet


  • Om du har begärt hämtning kommer vår byrå att hämta den nästa arbetsdag.

  • Om du skickar det på ditt sätt kommer vi inte att påföra returkostnader.

4

Få återbetalningen


  • När vi har tagit emot paketet och verifierat att förpackningen, etiketterna och produkten är i perfekt skick, fortsätter vi att återbetala beloppet med samma betalningsmetod som användes vid beställningen.


I händelse av att alternativet inte dyker upp på ditt kundkonto kan det bero på att returperioden har passerat, så alternativet kommer att visas avaktiverat.

För beställningar utanför Spanien måste kunden skicka varorna på egen hand, för närvarande tillhandahåller vi ingen insamlingstjänst, vi arbetar för att erbjuda en omvänd logistiktjänst.

Du har rätt att frånträda detta avtal inom en period av 30 dagar utan behov av motivering. Ångerfristen kommer att löpa ut 30 dagar från den dag då du eller en tredje part som du angett, annan än transportören, förvärvar väsentlig besittning av de köpta varorna. För att utöva ångerrätten måste du meddela oss (Equipamientos Zona de Padel. CIF: B98490519 Säte: Av Maestro Rodrigo 23 Bajo, Valencia (Spanien) Telefon: 96 336 70 07, eller, genom kontaktformuläret, ditt beslut att frånträda avtalet genom ett otvetydigt uttalande (till exempel ett brev skickat per post, fax eller e-post). Du kan använda modellformuläret för ångerrätt nedan, även om det inte är obligatoriskt att använda det. För att hålla tidsfristen för ångerrätt,

Vi kan bara hämta varor från kunder i Peninsular Spain, för alla andra platser måste du skicka oss paketet med posten och betala fraktkostnaderna.

Ingen retur kommer att accepteras utan identifieringsdokumentationen i kartongen och returer som skickas till Zona de Padel utan tillstånd, efter deadline eller med en produkt som inte är i perfekt skick, både produkt och förpackning, kommer inte att accepteras, i dessa fall kommer vi automatiskt att avvisa mottagandet av paketet, för att göra någon retur måste du först kontakta oss via kontaktformuläret.

I händelse av att en kund returnerar en produkt som innehåller gåvor och inte returnerar dem, kommer de att debiteras enligt det aktuella priset för dessa produkter.

När köpet är klart kommer du att få ett e-postmeddelande med din beställning och från din användarprofil kommer du att kunna se dess leveransstatus.

Produktförändringar

Om du vill göra en produktändring måste du köpa den produkt som du vill göra ändringen för, och följa stegen i föregående avsnitt "Returer" för den produkt som du redan har i din ägo.

Garanti

Reparation och utbyte är gratis för användaren. Nämnda gottgörelse kommer att inkludera de nödvändiga utgifterna för att korrigera bristen på överensstämmelse mellan produkterna och avtalet, särskilt fraktkostnaderna, såväl som kostnaderna för arbete och material.

Det är kundens skyldighet att skicka den defekta varan på egen hand för att bedöma om garantin är tillämplig av kunden, när garantin har mottagits och godkänts kommer Zona de Padel att fortsätta att ersätta produkten genom att skicka den till kunden frakt förbetald, utan kund till någon extra kostnad.

I händelse av att tillverkaren accepterar garantin för produkten kommer produkten att ersättas av samma modell, storlek och färg, ingen ändring eller retur av en produkt som har behandlat en garanti kommer att tillåtas, förutom i de fall det finns inget lager, att byte mot en annan produkt av samma familj och varumärke kommer att tillåtas, i händelse av att den valda produkten är av större värde måste kunden betala mellanskillnaden.

I händelse av att tillverkaren INTE accepterar garantin, måste kunden hämta varan på egen hand och med egen kostnad.

För att öppna en garanti måste du skicka oss en förfrågan via motsvarande formulär.